zaterdag 4 januari 2014

Engeltje in Maastricht

Gisteren waren we even in Maastricht en kwam ik bekenden tegen Trish Flannery en Chrit Jamin. 
Hun zoon Simon heeft samen met mijn dochter Nicky in de klas gezeten op de lagere school. 
Nu wist ik hun namen niet zo 123 meer (vond ik net op hun website ;)) en we hebben alleen maar 'hoi' gezegd bij het oversteken van een zebrapad. 
Wij waren op weg naar de markt, mijn vader zou daar zijn verjaardag vieren..

Maar we liepen langs hun pand op de Capucijnenstraat en ik zag al meteen wat leuks in de etalage en op de terugweg naar de parkeerplaats ben ik even snel naar de overkant gelopen om een foto te maken. 

Dit is wat ik zag, en zo te zien op hun website http://www.teeka.nl/, is dit werk van Chrit. 
Natuurlijk niet de meest geweldige foto met mijn iPhone tegen een winkelraam...but you get the picture ;). 

Het was leuk om weer even in de stad te zijn, een heleboel herinneringen kwamen naar boven, want ik heb toch heel wat jaartjes door die straten gefietst als ik mijn dochter naar de Montessori school bracht op de Capucijnenstraat. 

En net toen ik op de website naar Trish haar werk keek, herinnerde ik me weer het boek 'De hoed van Simon' http://www.teeka.nl/nederlands/content-opleidingtrish.htm#
Dat was nog in de tijd dat ze samen in de klas zaten en ik kan me die kleine uppedupkes nog herinneren als de dag van gisteren, toen ze met de hele klas (die toen nog erg klein was) van juf Manon naar de kinderboekenwinkel gingen voor de presentatie. Hebben er nog ergens foto's van :). 

Hier beneden nog twee prachtige illustratie's van Trish Flannery. Ga maar even op hun website kijken voor een duidelijkere afbeelding.
Elfjes zijn namelijk de engeltjes van het bos, de natuur ;). En natuurlijk ben ik daar net zo gek op, jullie vast en zeker ook :). 




Zo lieverds ik ga er weer vandoor, heb een fijn weekend! En lieve Ellis ik zal mijn best doen om hier weer regelmatiger te bloggen. 

Oh ja mijn vader was natuurlijk heel blij met de postzegel engeltjes die ik hier gisteren al deelde. 


Angelic Love from Susan


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...